Tuesday, March 19, 2013

cari-cari


Jadikan Handphone Korang sebagai Webcam


                         Pernah tak korang terfikir macam mana nak jadikan handphone korang sebagai webcam. Kira macam dalam spy tuh ar. Tapi webcam nih hanya boleh digunakan pada PC atau handphone yang menggunakan network yang sama. Pastikan handphone korang mempunyai Android, kalau tak de tuh korang baca je ar yer...hehehe Perkara...

Oh Streamyx...Apakah Salahku?


             Dulu masa aku mula-mula pakai Streamyx best jer.... untuk pengetahuan korang yang aku nih pakai Streamyx pakej student (RM 38 sebulan). Setiap kali bil sampai aku atau ayah aku bayar, tak pernah pun lambat...tertungak pun tak pernah. Tapi makin lama makin pelik aku tengok, bil dia sampai kadang-kadang tiga bulan sekali, kadang-kadang empat bulan sekali. Aku pun tak tau apalah masalah dengan TM...

Tukar Windows Korang Pada Mac OS X Mountain Lion


        Semalam aku jadi gila sekejap..saje nak cari theme yang bagus untuk netbook aku nih. tengah best sekodeng theme kat internet aku terjumpa Mac OS X Mountain Lion skin pack nih...aku ushar macam best jer jadi aku download ar. Nih ar print screen aku lepas install skin pack nih....(>..<)zZZ nuffnang_bid = "76d0226d13246787304d6af62bf1b90d";          korang boleh...

Samsung Corby 2 Versi Android??


        Oleh sebab ada orang complaint pasal bahasa aku agak kasar jadi aku ubah balik cara penulisan aku. Aku tak garang pun...saje tunjuk tegas sebab selalunya ramai pembaca salah faham bila berkaitan dengan benda nih...hehehe. Untuk pengetahuan korang yang Samsung Corby nih tak boleh support Android. Tapi kita boleh ubah sikit bagi nampak macam Android....di bawah ni adalah print screen untuk phone aku.... Benda nih...

Windows 8 Dalam Netbook


Mungkin ramai yang tertanya-tanya sama ada Windows 8 boleh digunakan dalam netbook atau tidak. Pada mulanya aku pun sukar mempercayai tentang benda nih sehinggalah aku jumpa di internet tentang beberapa pengguna yang telah menggunakan Windows 8 nih pada netbook diaorang. Tanpa membuang masa aku pun menjalankan ujikaji aku pada netbook HP kesayangan aku nih. Nak cuba punya pasal......hahahaha. Setelah sehari suntuk aku download WIndows 8 (versi...

Tutorial Buat Fake Call Untuk Samsung Corby 2


        Oleh sebab ramai yang nak tahu macam mana nak buat  fake call untuk Samsung Corby 2. Jadi hari nih aku akan ajar korang yer, kalau korang belajar sebab nak lari dari bos, lari dari awek...buat-buat ada awek, lantak korang ar janji korang bahagia....(>..<)zZZ 1) Pilih setting 2) Pilih Applications 3) Pilih Call 4) Pilih Fake Call 5) Isikan semua maklumat yang korang nak kemudian...

Windows 7 Black Screen


     Mungkin ramai yang mengalami masalah 'black screen' nih. Bukak jer PC tiba-tiba skrin jadi gelap, yang ada cuma tinggal cursor....tension gila aku cakap. Mula-mula terkena benda nih aku ingatkan nak kena format lnetbook aku tapi boleh dikatakan kerja gila sebab banyak benda aku simpan dalam tuh. Lalu aku pun mencari alternatif lain di internet. Tanya jer Uncle Google....macam-macam jawapan dia bagi...hahahaha    ...

No comments:

Post a Comment